onsdag 21 januari 2009

Lite hemma bilder

Har varit dålig på att lägga ut bilder hemifrån, men nu kommer några.
Som ni ser blev sängen vit igen, tyckte den blev för "stor " när den var svart.
Blev ju kär i paisley påslakan från Hemtex.
Så jag köpte ett till , delade och använder nu som köksgardin.
Sovrummet ligger i anslutning med köket så det blev ju lite helhet.
Sovrummet vi använder nu ska när äldsta sonen flyttar hemifrån (och vi kan flytta in i hans) (inte för jag längtar efter det då ) bli "matsal" och eftersom det ligger i direkt anslutning till både vardagsrum och kök så tror jag det kommer att bli riktigt bra.
Ni vet så där med jättestort bord och gammal kristallkrona och så, och kanske kan jag duka julbordet där nästa år .
"Tavlan" på väggen är en filtduk också den köpt på Hemtex, och den är jag riktigt nöjd med.


Ja så nu vet ni lite hur det ser ut (just idag alltså ) (men i morgon kan det ändra sig och bli något lite blått och Lexington artat i stället) . Kram på er Bitte

10 kommentarer:

Nettan sa...

Hej! Kul att du hälsat på oss mig! Tack för din gulliga kommentar, alltid roligt!!
Älskar paisly mönster, man kan verkligen ha tur å hitta fina grejor på hemtex ibland! Gillar deras nya serie oxå!!
Kram Nettan

StrandviksVillan sa...

Båda bilderna mycket snygga!!
Väldigt länge sen jag besökt Hemtex, så nästa gång jag är där hoppas jag på fina våriga saker.

Sabina sa...

Fina bilder! Speciellt krukorna och lampan i fönstret gillar jag mycket!

Sjöboden sa...

Så smart att göra gardiner av samma tyg! Blev kalassnyggt.
Kramiz C

På andra sidan väggen sa...

Vilken bra idé att sy gardiner av påslakan - det blev ju jätte fint!

Kram,
Ann

Piffa och Puffa sa...

Vad fint ni har det i sovrummet. Och gardinerna, jag blev förälskad.
Kramar Anette

DRÖMHUSET sa...

Ahh vilken snyggt sovrum!
Måste nog kika in på Hemtex lite oftare, var ett tag sedan nu. De verkar ha mycket fint nu!

Trevlig Helg Bitte!
Kram Sofie

A Seaside House sa...

Fine bilder fra hjemmet, koselig med litt Paisley mønster. Ønsker deg en god helg:)

alicelilly sa...

Vad fint du har det hemma, ser jättemysigt ut. snyggt tyg!!
Sköt om dig!
Kram

AGENT 77 sa...

wow skit snyggt...kram E

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails