lördag 12 mars 2011

Dags att sätta fröer....

men blomfröer är inte min grej.Tycker nästan det är ett stressmoment .
Vet precis hur det blir a) fröerna köps och sätts och vattnas och vaktas.
b) Wops så glömmer jag bort dom och där ligger de i jorden torra ,bruna och bortglömda. Prillan min kära vän brukar göra tappra försök att dra med mig på olika trädgårdsarrangemang. Där står jag och stirrar på en jordklump med något slags trassel i och fattar ingenting. Nej jag vill se den färdig och blommande då fattar jag . Däremot idefröer som sakta ska gro mot sommarens veranda det är kul det .
I år måste det sys nya kuddar och piffas . Men då måste man välja stil och färg.
Tror jag väljer den här stilen i år . Gillar färgerna i den hi hi eller hur Prillan ?
Oh så mycket babbel det blev idag men kram på er i alla fall /Bitte

1 kommentar:

Tina sa...

Jättefin inspiration och källa till din nya vår/sommar look. Att ha en fast källa och utgångspunkt inför ett inredningsprojekt underlättar och håller en på rätt spår!
Lycka till!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails