onsdag 17 december 2008

Söta granar i korgar

Plötsligt finns det massor av små söta granar. Själv kan jag inte bestämma mig om vi ska ha en stor eller liten. Problemet blir säkert att det inte blir jag som får bestämma , utan yngsta sonen som är väldigt traditionsbunden dvs. det ska vara PRECIS som det brukar.
Tycker i alla fall att granar i korgar mm är så fina , men jag har svårt att förstå hur man får dem att stå silla , jag menar utan att vippa, om man t ex har en stor gran som man vill ha i en stor lövkorg. Är jag trög eller Hur sjutton får man fast den ?
Man kanske gipsar fast julgransfoten och i så fall är det ju inga problem eftersom jag jobbar på ortopeden och får rabatt på gips.
Alla tips mottages tacksamt och snarast. Kram Bitte

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl en julgransfot du kan sätta granen i för att sedan stoppa ned den i korgen..o sedan får man väl dekorera flitigt så att den inte syns ..julgransfoten. Gipset behöver nog alla stackars frakturer i vinterhalkan o det låter farligt när man ska kasta ut den när julen är slut och tungt....Kram Annika

StrandviksVillan sa...

Måste bara kommentera... att kommentaren innan min känns ganska onödig, eller...?

Jättefin bild! Var hittar du dom alla? ;) Hihi, jag visade också bilder idag av ett fat med silver och kottar!

Anonym sa...

Ja riktigt onödig/Annika

alicelilly sa...

Funderade också ett bra tag innan vi lyckades få i vår julgransfot i en korg. Vi sågade helt enkelt av botten på korgen, så den mer fungerar som ett staket runt foten. Perfekt-syns inte det minsta. Korgen kan vi i fortsättningen endast använda till jul, men det är det värt.
Lycka till!
ps. även om sonen vill ha en traditionell gran är det ju inget som hindrar dig att ha en liten också...det är ju så mysigt...
Kram

Tina sa...

Så søtt bilde, ja det er fint med de små granene som er pyntet. Jeg har hele tiden tenkt å ha to , en stor og en liten. Det store på stua det lille i gangen eller en annen pasende plass. Det blir helt sikkert superbra hos deg! God jul go godt nytt år til deg også! Klæm Tina

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Bitte!
Visst är det fint med gran, själv så vill jag gärna ha våran i en zinkhink, vet bara inte riktigt hur de ska gå till =S Så de blir väl som vanligt i en ful julgransfot. Ska i varje fall inhandla en gran på lördag å klär den med det samma, de är sååå mysigt.

Trevlig Helg!
Kraam från Benita

Sjöboden sa...

Nix, trixigt. Till en stor gran kanske fiffigare med en stor gammal charmig trälåda? Iaf lättare att få ner en julgransfoten :-)

En riktigt God Jul på dig!
Kram Caroline

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails