torsdag 26 maj 2011

Det ska bli Artwood stil i torpet

Nu är det landet make over som gäller, tänkte jag när jag satt hemma i stan. Nu eller aldrig ska det blåa bort. Nu ska det bli lantligt romantiskt tänkte jag och  inhandlade vita och äpplegröna kuddar och plädar.
 Men nu har jag suttit och blivit helt kär i Artwood romantik. Rotting ....det är fint.
Nej så ner med de äpplegröna plädarna i påsen igen och de gröna kuddarna har fått nytt tyg i kan ni tänka er jeansBLÅTT. 
I LOVE IT !!!
Bilder från Artwood inte från torpet de får komma senare.
Kram Bitte

lördag 14 maj 2011

Absoluta favoriten !!

Nu har jag hittat den min absoluta favorit veranda .
Så det här blir sommarprojektet i år på landet. Eller något liknande . Men taket och konstruktionen gillar jag skarpt. Frågan är tyget på dynorna, något lite vattenavvisande , det borde väl finnas ??? Bakgrunden har vi ju inte riktigt men det duger väl med körsbärsträd eller hur ?? Kram Bitte. Bilder från Pottery Barn.

måndag 9 maj 2011

Ute fint

Tänk så mycket fint det finns man blir helt sjuk. Allt som behövs är mycket inspiration och kanske lite pengar.
Egentligen var det till landet jag spanade efter fina bilder , men det här kanske mer är inspiration till balkongen i stan . Vackra färger eller hur ? (bilder från sköna hem förstårs)
På landet blir det väl som vanligt = mycket planer lite action.
Jag förstår inte det känns som det alltid är höst innan jag har kommit till skott.
Men det är ju roligt med drömmar också. Kram på er /Bitte

tisdag 26 april 2011

Landet inspiration ?

Nu ska jag väl chocka mina vänner med att visa färger. Vi var på landet i helgen och då


tänkte jag -Nej nu måste det hända något nytt här !!! Kanske lite glada färger !!??????




Men som ni vet har jag svårt med glada färger. Men dom är ju söta . Ja men kanske att jag skulle klara lite kuddar och lite annat bling bling .




Annars finns ju det mera neutrala . Lite franskt ni vet.




Men lite färg kanske ??




Ja ni inte vet jag men lite nytt måste det bli och inspiration finns det ju gott om.

Kram Bitte Ps bilderna kommer från tyska Carmöbler












onsdag 13 april 2011

Wow vilken snygg AWARD

Har fått en härlig award av Tina med fina bloggen Komma hem. Poängen är att jag ska avslöja 7 för er okända saker om mig själv.(!?) 1) Har en skröplig papegojfisk på 13 år !!! 2) Gillar pasteller men inte hemma hos mig. 3) Jobbar heltid på en ortoped avdelning men drömmen är en egen shop med Dansk inredning. 4) Försöker äta GI -mat 5) Fruktansvärt oteknisk i allt utom datorer kan nästan inte sätta på tvn 6) Älskar jordnötter 7) Hatar vinter och kyla Ska också skicka denna Award vidare till tre jag tycker inspirerande bloggare och det blir (oh så svårt om jag fick välja 33 st) Naturligtvis Karin Krut , Magdalenas hem, Annaewa`s Fin i kanten Kram på er Bitte

torsdag 7 april 2011

Vår ruset !!

Nu är det Tine K för hela slanten. Försöker att få en "Dansk toutch" i hela hemmet. Matbord och vitrinskåp håller på att målas SVARTA . I morgon blir det vårruset i Stockholm. På med löparskorna och shoppinglistan ,nu ska det jagas Tine K skålar och Day home inspiration. Om någon har ett bra butikstips tar vi gärna emot det så här i sista minuten. Kram så länge Bitte Ps Åh det är en stor artikel i nya Allt i hemmet med mitt danska favorithem . Älskar det !!

söndag 27 mars 2011

Utvidgad repris från 20 mars !

Har fullständigt fallit i trans över det här (tror danska hemmet) i en tysk inredningstidning.
Åh det är så sjukt snyggt !
Mitt köksbord har faktiskt genomgått en förändring , ja nästan en förtrollning. Det har nämligen fått en svart bordsskiva, ja jag ska visa en dag med rätt ljus, tycker det är så svårt att få bra inomhus bilder, allt blir så tråkigt. Men jag blev helnöjd.
Stilrent . Och så härlig blandning med den klassiska guldspegeln och det orientaliska.

ÄLSKAR DET !
Jadå kolla så snyggt med sakerna i skåpet ,fjärilar och Day home saker ser det ut som.

Och blandningen av den grå krukan och de klassiska silverljusstakarna I LOVE IT.

Ja ni ser för några veckor sedan skulle jag flytta till Östermalm och nu Köpenhamn.

Ja ja men man får väl ändra sig (1ggr/mån) Day home here we come !

Kram Bitte

söndag 20 mars 2011

Känner vibrationer.....

av att mitt köksbord snart kommer att bli svart !!!!!!! Det är mitt vita jag och mitt svarta jag som utkämpar en kamp med ett osäkert slut.
Tycker plötsligt att allt är för "snällt" här hemma. Kanske det behövs lite "danskt" .

Hoppas det inte är någon som räknar hur många gånger på ett halvår (håller det sig så länge ?)stilen ändras på den här bloggen . Fattar inte att det finns någon som hänger med , knappt jag gör själv. Men vad tror ni ? Men vad sjutton man kan ju alltid måla vitt igen eller hur?
Det är ju så snyggt med stilen . Vår kramar Bitte vibration


lördag 12 mars 2011

Dags att sätta fröer....

men blomfröer är inte min grej.Tycker nästan det är ett stressmoment .
Vet precis hur det blir a) fröerna köps och sätts och vattnas och vaktas.
b) Wops så glömmer jag bort dom och där ligger de i jorden torra ,bruna och bortglömda. Prillan min kära vän brukar göra tappra försök att dra med mig på olika trädgårdsarrangemang. Där står jag och stirrar på en jordklump med något slags trassel i och fattar ingenting. Nej jag vill se den färdig och blommande då fattar jag . Däremot idefröer som sakta ska gro mot sommarens veranda det är kul det .
I år måste det sys nya kuddar och piffas . Men då måste man välja stil och färg.
Tror jag väljer den här stilen i år . Gillar färgerna i den hi hi eller hur Prillan ?
Oh så mycket babbel det blev idag men kram på er i alla fall /Bitte

fredag 4 mars 2011

Lampskärmar i korg.....

verkar komma till våren. Och det är ju riktigt snyggt.
Byrån är ju inte heller så tokig. Bilder från danska Bolig dröm. Ha en bra helg.
Ps kul att så många ville flytta med till Östermalm. Kram Bitte

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails