onsdag 23 januari 2008

"Skator är vi allihopa"

"I ett skatbo" hade en rolig fråga på sin blogg. Vad är ditt bästa soprum eller container fynd ?
Det är en rolig fråga, och jag började tänka, det var snart avgjort, min köpmannadisk och mina tre (!) golvspeglar. Med mutor och "hot"(skojar nästan) fick jag yngsta sonen att hjälpa mig att bära upp disken från soprummet (förstår ni hur skämsig mamma han har!!!).
Dessa saker älskar jag, skulle t o m släpa ut dem om det började brinna.Jag kan inte förstå hur folk kan kasta så fina saker. Disken var ju visserligen träfärgad från början, men handtagen fanns, bara dom är ju ett fynd. Spegeln köpte jag på Myrorna för 30 kr , det är också ett fynd tycker jag. Så nu skulle jag vilja veta vilka är era bästa fynd, det behöver ju inte vara soprumsfynd det kan ju vara loppisfynd också. Så får vi höra nu alla skator vad ni har hittat till ert bo.





9 kommentarer:

Kristin sa...

Hej hej! Precis en sådan köpmansdisk fick jag köpa av en arbetskompis för 100 kr, hon skulle flytta och ville slänga den! Nu står den här hemma och är förvaringsmöbel åt min 4-årings alla dinosaurier, riddare, pussel etc. Har ännu inte attackerat den med vita penseln (är gravid i v 35 så magen är minst sagt i vägen) men det blir senare! Håller med dig, bara skålhandtagen på disken är ju värda ett antal hundra kronor... *fniss*

Jättefin spegel, snyggt att texta väderstrecken!!!

Kram Kristin

Solsjö - Under en vind sa...

Hrm...man har alldeles för mycket som man tycker om.....därför är det omöjligt att välja! Var däremot grymt nöjd i somras då jag kom hem med ett bord till symaskinen, tallrikshylla och en vit gammal tekann för bara 130:-....fynd!
Dina fynd var verkligen FYND!!!
Visst kan väl dottern ha en ställning också! hi hi.....I jul har dottern här haft en gran på rummet, då fick hennes ställning flytta på sig. DEn har då varit hängförvaring åt filtarna i vardagsrummet! Så användningsområden kan vara många...handdukar i badrummet, överkastet i sovrummet.....
Ha en bra dag! Kram!

Tiril sa...

Kjøpmannsdisken var et syn,speilene med,må røpe at jeg aldri har malt et møbel..malte en lampefot engang(med kjøkkenpensel)den ble j...ig...tror jeg skal prøve meg igjen??

Tiril sa...

Unnskyld,glemte å svare på spørsmålet ditt.Ja der kommer masse blått i forskjellige blåtoner,mye bege-offhvite men grått kommer som en "Kule" Allerede før jul merket vi at mange skulle ha grått.Var faktisk først utsolgt for grå starkudder og overkast

Anonym sa...

Mitt bästa "Myrornafynd" är när jag köpte min möbelgrupp med min älskade kökssoffa ett tillhörande klaffbord och 2 stolar. Allt tillsammans för 500kr. Soffan allt var mörkt grönt. Soffan har sedan dess varit dalablå, ljust grön och nu är den VIT med grått fårskinn (förstås!!!). Bordet har min dotter som skrivbord. Stolarna står fortfarande och väntar på att bli användna. Vilket fynd va? /Annika

Änglahem sa...

Vilken tur du hade med köpmansdisken där, blec ju jättebra!

Så fina bilder!!

Mitt bästa fynd...??? har jag nog inte gjort än...?!

Ha det gott
Kram
Ulrika

A Seaside House sa...

Kjmepefint!! Tror mitt beste funn må være, det gamle vinduet (som nå er blitt speil)og bordet som står samme med speilet, dette fant vi i kjelleren når vi flyttet inn..Ha en fin kveld:)

Karna sa...

Så fint!!! Klart du er fornøyd med disse funnene, likte spesielt godt at du hadde malt på West, East osv på speilet....Kjempe tøft!

Randi sa...

Det kan man verkligen kalla FYND! Jag gör aldrig några fynd. Anstränger mig nog inte tillräckligt mycket. Men jag blir jätte-imponerad av det andra fyndar. Dags att börja träna kanske...
Kram Randi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails